כל אחד רוצה להיות בלוגר

הבלוגים ללא ספק השתלטו על חיינו, והם ממש לא שייכים רק לבני הטיפש-עשרה. מאושיות אופנה, אוכל ותזונה בריאה, לייף סטייל, טיולים בעולם ועד אימהות שמראות לנו שהכל אפשרי - המירוץ אל הבלוג המושלם מעולם לא נראה טוב יותר בגיל 30+!
אספנו 7 טיפים לבלוגר המתחיל עבור מי שמרגיש יצירתי במיוחד.

 

בלוג בגילאי 30+? כן בבקשה!

אם אתם חושבים שפספסתם את רכבת הבלוגים, ושזו פריבילגיה ששמורה לבני ה-20, חשבו שנית! אין חכם כבעל ניסיון, ועכשיו, בגיל 30+ כשכבר עברתם לא מעט בחיים הפרטיים והמקצועיים – זה בדיוק הזמן לתרום לאחרים מהידע שלכם בתחומים האהובים עליכם, לפתח לכם תחביב חדש של כתיבת בלוג, וליהנות מההתמכרות הוירטואלית החדשה שלכם!

1. בחרו את הפלטפורמה להקמת הבלוג
מדובר בצעד הבסיסי ביותר, אבל בלעדיו לא ניתן להתקדם. בלוגרים מתחילים רבים חוששים מעט מהשלב הזה, שמרגיש טכני ומורכב יותר, ולפעמים הדבר אף גורם להם לדחות את פתיחת הבלוג. החדשות הטובות? קיימות כיום פלטפורמות ידידותיות ביותר, שגם מספקות תמיכה טכנית ללקוחותיהם, כך שממש אין צורך להיות גאון מחשבים על מנת לעקוב אחר הצעדים. חיפוש קצר ברשת יספק לכם את המידע הרלוונטי על כל פלטפורמה, כך שתוכלו לבחור את זו שמתאימה ביותר לצרכים שלכם.

2. מצאו את הנישה שלכם ודבקו בה
חשבו על מה אתם רוצים להעביר בבלוג שלכם – האם אתם פודי'ז שעיקר חייהם הוא ביקור במסעדות השוות בעיר? האם גיליתם את האור וויתרתם על גלוטן, ואתם רוצים להעביר את המסר גם ליתר האומה? האם אתם מטיילים המון בעולם ורוצים לתעד את החוויות שלכם? דבר אחד בטוח – לכל נושא וסגנון יש מקום בעולם הבלוגים, אבל חשוב להישאר נאמנים ועקביים להם כדי שהקהל של אותה נישה ידע שהוא במקום הנכון, וימשיך לעקוב אחריכם בעניין.

3. יצירת תוכן חדש באופן עקבי ובזמנים הנכונים
בדיוק כשם שבתור עוקבים הייתם רוצים שבלוגים יתעדכנו באופן תכוף, כך גם העוקבים שלכם יצפו לפוסטים החדשים שלכם. על מנת להגדיל את כמות המנויים אחר הבלוג שלכם, חשבו מראש מהו קצב העלאת התכנים הריאלי עבורכם, כמובן מבלי להתפשר על איכותם, ודבקו בו בעקביות ככל הניתן. בנוסף, רצוי שתבררו מהן השעות המומלצות ביותר לפרסום, בהן קהל היעד הספציפי שלכם נוטה להיות פעיל יותר, ולפיכך מספק הזדמנות טובה לתפוס את תשומת ליבם.

4. הקדישו זמן ומחשבה לניראות הבלוג ולתוכן הויזואלי
הפן הויזואלי הוא חלק בלתי נפרד מהבלוג, ויש לו השפעה רבה על חוויית המשתמש של הקוראים שלכם. החל מלדאוג שהעיצוב נעים לעין ונוח לקורא (וכדאי גם לקחת בחשבון שכיום לא מעט אנשים קוראים דרך הפלאפונים או הטאבלטים, כך שרצוי לוודא כי העיצוב שבחרתם עובד טוב גם בפלטפורמות האלו), ועד לבחירת התמונות שמלוות את התכנים שלכם, אשר עשויות להיות מה שתופס את תשומת לבם של הקוראים וגורם להם להישאר בפוסט מסוים – התייחסות לנושא הזה עשויה להיות גורם משמעותי בהצלחה של הבלוג שלכם. היתרון? כיום עם הממשקים הידידותיים, הקמת בלוג מעוצב זה עניין פשוט ביותר!

5. אל תחששו להשקיע כסף על קידום
משום מה יש לעיתים לבלוגרים רתיעה מסוימת מלפרסם את הבלוג שלהם תמורת תשלום. הרתיעה הזו עשויה לעכב אתכם מלהביא את הבלוג שלכם לשלב הבא, ולהגדיל באופן ניכר את כמות המנויים שלכם. אין צורך להוציא על כך כספים רבים, אבל אפילו פרסום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם, שעלותו לא תדיר שינה מעיניכם (או מעיניה של הבנקאית שלכם), ביכולתו לחולל שינוי של ממש ולהביא את הבלוג שלכם לתודעה רחבה יותר של קהל יעד חדש ורלוונטי.

6. בחרו את שיתופי הפעולה הפרסומיים שלכם בקפידה
ככל שיש לכם יותר מנויים, יש לכם כוח רב יותר. עם הכוח הזה מגיעות הטבות – בין היתר בצורת הצעות לשיתופי פעולה. לרב תתבקשו לפרסם מוצר מסוים, ותקבלו על כך תשלום. חשוב לזכור כי בעוד שהרצון למקסם את הרווחים הוא מאוד ברור, הסיבה שיש לכם מספר רב של מנויים היא כי התוכן שאתם מייצרים מעניין ומושך אותם, יש לו ערך. את שיתופי הפעולה יש לברור ולבצע בטוב טעם – כלומר, לבחור בהצעות שתואמות את המיתוג שלכם ואת מה שאתם מביאים לשולחן, ולמנן אותן על מנת להיזהר מלהפוך את הבלוג לשיווקי וחסר כל עניין. זכרו – הקסם שלכם טמון באותנטיות של הבלוג.

7. טיפוח רשימת מיילים
כל בלוגר יגיד לכם שזה הדבר החשוב ביותר, עליו עשוי לקום או ליפול כל בלוג. ברגע שאנשים נרשמים לקבלת עדכונים מהבלוג שלכם, אתם מקבלים גישה לדואר הנכנס שלהם – זה צעד קדימה במערכת היחסים ביניכם, כמו לקבל מפתח לבית מבן/בת זוגכם. המשמעות היא שהתלות שלכם בגורמים חיצוניים, כמו גוגל למשל, פוחתת משמעותית. פעמים רבות זה גם יכול להשפיע על רמת מעורבותם של המנויים, ולפיכך על מספר הכניסות לבלוג ועל כמות התגובות לפרסומים.

 

טיפ אחרון לקינוח: תהנו מזה. עולם הבלוגים יכול להכניס עניין רב לחייכם ולהפוך אותם למלאים הרבה יותר, ללמד אתכם לבחון אותם בצורה אחרת, וכתוצאה מכך גם להעריך אותם יותר. ברגע שתקחו את הצעד הראשון, לא תבינו מה עשיתם עם הזמן שלכם עד היום – אז קדימה, הגיע הזמן להתחיל!